میدان بزرگ چادرملوی اردکان افتتاح شد


یزدفردا : میدان بزرگ چادرملوی اردکان به عنوان بزرگترین میدان استان یزد و در سر راه ترانزیتی شمال به جنوب ، دارای 13 هکتار وسعت، 10آبنما و بیش از 17 مترمربع فضای سبز، پارکینگ و مبلمان ، شب گذشته با حضور پر شور مردم اردکان و احمدآباد و ترک آباد افتتاح شد .

برای این طرح، 9 میلیارد ریال هزینه شده که نیمی از آن از طریق پیگیری های نماینده مردم اردکان و نیمی از آن از طریق اعتبارات شهرداری اردکان ، اعتبارات عمرانی و استانی تامین شده است.

در این مراسم نماینده مردم اردکان با تقدیر وتشکر از تمامی دست اندرکاران این پروژه بخصوص مدیریت شرکت چادرملوی اردکان گفت: در سایه همدلی، اتحاد و پیگیری های مداوم از گذشته تا حال این پروژه به بهره برداری می رسد.

تابش این پروژه عظیم را به مردمی که در مقاطع مختلف با همت جانانه خودشان و به یمن نفس اهورایی امام (ره)، دوران دفاع مقدس را آفریدند و شهدای عزیز را پیشکش میهن نمودند، تقدیم کرد و افزود :

" رشد و توسعه شهرستان اردکان که مدت هاست آغاز شده در ماه های آتی با افتتاح پروژه های بزرگی همچون فولاد غدیر، فولاد ارفع ،اکسید اورانیوم ،شیشه ،واحد های کاشی و برخی صنایع دیگر شتاب فوق العاده ای خواهد گرفت ."

نماینده مردم اردکان با اعلام خبر خوش برای مردم این شهرستان گفت :

"خوشبختانه با پیگیری های انجام گرفته هیات دولت در مصوبه مهرماه خود ،منطقه ویژه فولاد اردکان را به عنوان یکی از 14 منطقه آزاد اقتصادی در سطح کشور تصویب و به مجلس ارئه نمود که این امر باعث استقرار 22 پروژه مهم شبیه پروژه های گندله سازی و فولاد در اردکان خواهد شد که قطعا تحول شگرفی در شهرستان و منطقه ایجاد خواهد کرد."

تابش در عین حال بر حرکت اردکان در مسیر توسعه متوازن و پایدار تاکید کرد و گفت :

"نمی خواهیم به دلیل توسعه یک بعدی و نامتوازن،یک عده ثروتمند باشند و عده ای دیگر فقیر شوند و مردم باید از مواهب این توسعه بهره مند شوند و توسعه به صورت متوازن و در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، زیست محیطی، ورزشی و.. در اردکان پیگیری شود ."

نماینده مردم اردکان در پایان سخنان خود با اشاره به توسعه شرکتهاو کارخانجات صنعتی در اردکان گفت:

" شرکت ها و کارخانجات صنعتی باید در جهت حرکت اردکان در مسیر توسعه متوازن و پایدار و برخورداری مردم از مواهب این توسعه، در پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرستان دخیل شوند و این امر به طور جد پیگیری خواهد شد."

در این مراسم استاندار یزد نیز ضمن تبریک به حسن انتخاب زمان برای افتتاح این پروژه گفت: با ورود امام رضا(ع) به ایران همه ملت پیرو اهل بیت شدند و سراسر ایران مزار امامزادگان شد.

وی اضافه کرد: این حرکت باعث شد تا ملت عزیز اسلامی با حضور در امامزاده ها عقده دل را باز و ارتباط قلبی با ولایت اهل بیت و خدا داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم اردکان در دوران جنگ و چه در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند وشخصیت های والا مقامی را تقدیم کردند افزود: دراین برهه زمانی نیز شاهد افتخارات و برگ های زرینی در خصوص توسعه، زیرساخت ها و کشاورزی و ...بوده ایم.

وی از زحمات کلیه عوامل تشکر کرد و تصریح کرد: این محل میدان و خانه دل، برای شادی ها است.

استاندار گفت: اگر در جامعه شادی و آمادگی روحی باشد رو به تکامل می رود و اسلام باشادی امت پیوند خورده و با فساد، گناه و فحشا منکرات مخالف است.

وی وجود پروژه های بزرگ نظیر کارخانه گندله ،واحد های تولید سرامیک،فولاد و ... را منشاء خوبی برای توسعه و اشتغال در اردکان دانست.

گفتنی است این مراسم با استقبال پرشور مردم شهرهای اردکان و احمد آباد همراه بود و مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه محترم، فرماندار، شهردار ، اعضاء شورای اسلامی شهر اردکان ، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولین و پرسنل ادارات شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا